Anketirajte vaše klijente i započnite 2018. sa informacijama koje će unaprediti vaše poslovanje

Kraj je godine, i odlično je vreme da realizujete anketu među vašim klijentima.

Zbog čega biste anketirali vaše klijente?

Kada anketu realizujete na pravi način, saznaćete informacije o vašim klijentima koje značajno prevazilaze vaše iskustvo u radu sa njima ili određene pretpostavke koje imate.

Anketiranje će vam omogućiti da:

  • Saznate šta treba da unapredite kod postojećih proizvoda
  • Otkrijete kojim rečima vaši klijenti opisuju vaše proizvode tako da možete govoriti njihovim jezikom
  • Bolje razumete potrebe vaših klijenata
  • Sačuvate novac i vreme tako što nećete uvesti novi proizvod za koji ne postoji interesovanje

5 saveta za uspešnu realizaciju ankete

1) Potpuno je u redu realizovati anketu na malom uzorku

Nije vam potreban veliki uzorak da biste saznali vredne informacije o vašim klijentima. Čak i ako anketirate samo 10-ak klijenata, dobićete mnogo više informacija nego da pretpostavljate stvari. Naravno, što je veći uzorak to je bolje.

2) Postoje pitanja koja treba obavezno da postavite

Jedno od najvažnijih pitanja je ono koje je vezano za nivo zadovoljstva i lojalnosti vaših klijenata. Ako ste ikada popunjavali neku anketu, verovatno ste se sretali sa ovim pitanjem i predlažemo da ga obavezno postavite:

Koliko je verovatno da biste preporučili našu kompaniju prijatelju ili nekoj drugoj kompaniji sa kojom radite?

Uz ovo pitanje se obično postavi skala od 1 do 10 koja vama pomaže da izmerite koliko su klijenti lojalni i koliko su zadovoljni vašom uslugom. Ovo pitanje postaje vrlo moćno ukoliko se koristi više godina i može da se poredi kroz vreme.

3) Koristite pitanja u kojima se ne sugeriše odgovor

Jedna od važnih stvari kada je u pitanju odnos sa klijentima jeste da pričamo istim jezikom koji oni pričaju. Ankete su odličan alat da istražite koje reči koriste vaši klijenti kada opisuju vaše proizvode i da onda te reči možete korisititi kada komunicrate sa potencijalnim klijentima.

Neka od pitanja koja možete postaviti su:

  • Kažite nam čime ste najviše zadovoljni
  • Kažite nam čime ste najmanje zadovoljni
  • Kažite nam šta mislite da bi mogli da unapredimo

4) Redovno ih realizujte 

Realizovanje ankete je odlična stvar, ali najvrednije stvari se događaju kada to počnete da radite redovno. Najbolje je ako možete da pronađete nekoliko pokazatelja koji su važni za vaše poslovanje i kreirate pitanja koja će vam omogućiti da ih merite i pratite.

Na primer pitanje o zadovoljstvu klijenata o kome smo pričali u stavci 2) možete postavljati redovno i onda ga pratiti kroz vreme.

Redovna realizacija anketa može da vam ukaže na važne stvari, na koje možda ne biste obratili pažnju, a koje mogu da vam unaprede poslovanje.

5) Analizirajte podatke

Realizovali ste anketu. Šta sada? Potrebno je da pročitate sve odgovore i analizirate ih. Nakon toga treba da odredite koje korake treba da sprovedete da bi eventualno korigovali stvari ukoliko je potrebno

Želite da unapredite vaše poslovanje realizacijom ankete do kraja godine?

Ukoliko želite da realizujete anketu među vašim klijentima i prikupite informacije koje će unaprediti vaše poslovanje u 2018. godini popunite formu dole i poslaćemo vam spisak od 10 pitanja koje treba obavezno da postavite u anketi: